vineri, 12 februarie 2010

22-32

22. Repetitii cu enoriasii. La orice biserica m-am dus oamenii nu pot intra in ritmul cadentat pe care il impune popa si nu-mi dau seama de ce, pentru ca la o nunta o multime tot atat de numeroasa ar stii sa danseze meneaito pe 5 randuri fara sa se calce. Sa fie oare prea mult zel? Sa nu aiba lumea ureche muzicala( pentru ca intre noi fie vorba, cantorii o cam scrantesc la cantari) si sa nu reuseasca sa zica o rugaciune in cor? In locul unde merg eu este un batran pe care inca nu l-am identificat, dar care tine sa se roage in paralel si nu impreuna cu restul oamenilor. Incepe cu 3 secunde mai tarziu Tatal nostru si il zice rar si tare ca pe scena, asa incat pana si preotul se incurca din altar, si la final incheie cu un Amin din toti plamanii. Ca sa treci de astfel de bruieri si sa reintri pe canalul spiritual personal, iti trebuie un mic exercitiu de concentrare. Iar pentru ca astfel de gimnastica sa nu mai fie necesara in timpul liturgic, propun sa lasam preotul sa-si faca treaba si noi pe a noastra in cea mai buna disciplina.
23. O mai dura selectie a celor pe care ii scapa Dj la posturile de radio. Ma plictisesc asa cum o fac si babele care povestesc in dodii sau pentru a nu stiu cata oara amintirea stearsa a zileleor cand erau  fete. In emisiunile in care dau desteptarea fac comentarii idioate pe marginea unor bazaconii pe care, chipurile, le-au descoperit cercetatorii britanici: s-a constatat recent ca femeile sunt mai sentimentale ca si barbatii. Pai daca ne angrenam in polemici de genul asta si daca mai cerem si telefoane din partea publicului ca sa le consultam parerea pe tema asta, eu zic ca mai bine taiem raul din radacina si ne intoarcem in pestera sa redescoperim focul. Sa luam logica de la inceput daca nu o putem continua de unde au lasat-o altii.
      Nu diger nici dedicatiile. Sunt prea idioate. Pana la urma sunt atata de idioate incat cred ca cineva le-a premeditat asa idioate si si-a dat silinta cand le-a conceput :de la Rikyxxx pentru AndreiutzDragutza - iuby te iubesc mult de tot si esti cea mai scumpa. Muoa! Daca numa atata vrei sa-i spui, nu te obosi, crede-ma STIE. Probabil numa atata si dialogati la telefon in cele 6000 de minute pe care le aveti pe Cosmote.
24. O colega mi-a sugerat ca trebuie gasite masuri si pentru cei slabuti rau de tot. Acuma ca ma agndesc, are dreptate. Nu trebuie lasat loc de discriminare, plus ca la baieti mai ales, e rau sa fi aschimodie si sa nu poti tu sa ridici in brate o femeie cate de mica. Solutia e urmatoarea: Cavit. Tabletele care iti fac pofta de mancare. Cu totii am primit delicii din alea cand am fost mici si daca nu ati primit inseamna ca deaia sunteti acuma asa slabi. Si cine vrea sa se rumeneasca rau de tot, poate suplimenta cu Millupa- baby food. Repet, astea sunt pentru oameni slabi, slabi, slabi. Altfel ve-ti duce notiunea de "gras" la alt nivel.
25. Nu mai cersiti tigari de la altii. Ori aveti bani sa fumati ori ba. Si eu am fumat ( mama, imi pare rau), din fericire pe mine m-a salvat zgarcenia cand tigarile au depasit 9 lei pachetul, dar tin minte ca imi displaceau cei care nu aveau niciodata tigari si totdeauna parazitau pe spatele altora. Daca ai un viciu, macar ai demnitatea sa ti-l intretii singur.
26.Cursuri de reconversie profesionala obligatorii. Poti sa ai un serviciu sau chiar o cariera dar sa nu fi multumit cu ea si poate inca tanjesti sa te faci actor sau coafeza. Nu zic ca  nu se intampla in realitate  sa dai se oameni care lucra in alte domenii decat cele in care s-au pregatit sau chiar ca de la un moment dat isi schimba domeniul de activitate.Ei exista insa de cele mai multe ori sunt priviti cu scepticism sau chiar cu dezaprobare "inconsecventii" care isi schimba meseria. Pe la 45 de ani ar trebui obligatoriu sa invete o meserie cei care au o profesie si sa se preadea lejer, asa cat sa cuprinda notiuni de baza, materii de facultate, celor care nu au studii superioare. Desi suna odios si  obligatoriu ganditi-va numai cati oameni ar avea ocazia sa nu mai regrete uitandu-se la copiii lor" vai, cate as face de-as fi eu in locul tau". Sau poate ar descoperi lucruri noi in legatura cu ei, talente sau veleitati care altfel ar ramane mute. Chiar si fara aceste beneficii insa, cunoasterea a ceva cu totul nou, cu care nu ai luat contact nu poate decat sa iti trimita o provocare indrazneata si utila in plina maturitate, cand oamenii incep sa aiba primele temerei legate de spectrul mortii si sa se descurajeze in ceea ce inseamna a trai viata.
27. Asta a gandit-o altcineva dar eu am dus-o mai departe si am imbunatatit-o. Cumpararea unui trib din Africa. Ai fi "Tatuca" lor. Ar veni la tine cu problemele lor si tu le-ai rezolva in spiritul dreptatii. Le-ai boteza copiii, i-ai cununa oficial, ai serba ziua ta de nastere ca zi nationala. Ai avea bucuria sa le dai mancare pe saturate, sa ii scolezi, sa acorzi cetatenie altor oameni de le Glob care auzind ce bine e in tribul tau, ar veni sa locuiasca si ei acolo. In plus, ar trebui sa inveti un dialect uitat de lume pe care nu l-ar mai vorbi decat cei 100 si ceva de bastinasi ai tai si dupa ce ai deveni un vorbitor vexat ai putea da lovitura pe net cu niste expresii sofisticate. Sau daca ai fi destept, ai impune-o ca noua limba de salon vorbita in Europa. Very posh!
28.Sa se dea  mancare pe caiet la cantina.
29. Sa se face tabara la Herculane pentru a se renova orasul si sub indrumarea unor oameni vigilenti si constructori profesionisti, sa mearga studenti in tabara ca mana de lucru si sa rezolve problema intr-o vara. Orasul e vechi de peste 2 milenii si a atras de-a lungul timpului personalitati remarcabile din istorie ca printesa Sissi si imparatul Franz Iozef, imparatul Francisc 1 si imparateasa Charlotte, imparatul Iosif al 2-lea. Deci vin capete incoronate din Austria si ne lauda celebrele bai romane si orasul construit in stil baroc si noi il lasam asa sa se prabuseasca. Am putea face cea mai de amploare camapanie de voluntariat din partea studentimii de pana acum. Poate am intra si in Guiness Book.
30. Mi-ar placea sa vina chinezii sa isi faca spalatorii la fiecare colt de strada ca in America. Am fi mult mai curati, mai cosmopoliti, am avea ocazia sa ne exersam aptitudinile sociale in timp ce am astepta sa ni se curete rufaria si a mijloacele de transport in comun ar fi mai umane.
31. Hai sa ne dam toti pe calendarul chinezesc. Acuma tot a nostru, tot a nostru, de atat vreme deja e plictisitor! Ce interesant ar fi sa avem anul dragonului, al porcului, al calului, s.a.m.d macar ne-ar fi mai usor cu horoscopul pentru ca ni l-am face odata la nastere si am stii cum stam. Pe langa buletin si certificat de stare civila am avea si atestat horoscopic care in functie de trasaturile animalului din anul respectiv si ale tale, bestie mica ce esti!, ar determina in linii mari ce fel de om esti. In acest fel oamenii de top din politica, afaceri, si showbiz ar fi coborati de pe Olimp si asezati in randurile muritorilor. Oh goody! in final ne puteam cauta noi obiecte de fascinatie.
32.Sa plantam la vara atatea capsuni incat sa trebuiasca sa chemam spanioli la noi sa ne ajute sa le culegem

2 comentarii:

  1. Felicitari!!!
    Asta e prima ta postare "sanatoasa", fara sa te mai scremi intelectual.
    Mi-a placut inceputul( captivant , chiar m-ai facut sa rad)...Deci ai un 10 de la un necuvantator:)) sa inteleg ca doar in vacanta reusesti sa te mobilizezi...
    Bravos...astept sa vina capsunarii in Ro:))( tare de tot)

    Non scolae sed vitae disciums!

    RăspundețiȘtergere