duminică, 14 februarie 2010

33-43

33. Am auzit din povestile de cafea ca in Turcia s-ar fi nascut o oaie care avea fata de om. Nu, cica nu era clonata; asta a fost si primul meu gand. Se pare ca natural, inafara laboratoarelor britanice, ori i s-a nascut ciobanului un fiu (desi fetele imi ziceau ca ADN-ul uman nu se amesteca cu cel animal; eh, nu!) ori pur si simplu oaia aia era inzestrata cu o frumusete iesita din comun, aproape umana. In orice caz, oricat de socanta ar parea povestea, deznodamantul e si mai si, pentru ca turcii s-au speriat, au zis ca are legatura cu iadul si au ars oaia.
    Cu asta am o problema. De ce sa-i dai foc animalului? Te sperii asa de orice anomalie ca si cand automat ar fi ceva rau. Daca s-ar naste un om cu fata de oaie si la ala i-ar da foc?! Nu cred. Deci propun sa nu mai arda animale decat in scopurile obisnuite, pentru gratare si alte mezeluri, dar sa lase deoparte rezolutiile criminale.
34. Nu mai faceti telefoane cu camera. Ele initial au fost o idee buna, au vrut sa usureze munca oamenilor de a imortaliza momente unice care apar neasteptat, cand nu ai de obicei la indemana o camera. Dar asa a patit-o si Nobel cu dinamita: a facut-o in scopul facilitarii exploatarii de zacaminte si a ajuns sa fie folosita in scopuri militare. Acuma, lumea se da in vant sa-si faca poze in oglinda cu telefonul. Ar fi ipocrit sa plasez vina strict in sarcina pitipoancelor si a cocalarilor; in realitate persoane, de toate marimile, formele si culorile se trag in chip in oglinda cu mobilu. De unde mania asta sa te si vezi cu ce fata iesi in poza?! In toate, protagonistii sunt extrem de teatrali, se incovoaie, se incoarda, incearca sa se erijeze in sex-simboluri , sfarsind  intr-o postura burleasca. Cei nestiutori trebuie protejati; nu le mai dati motive sa se prosteasca.
35. Cand am bani mari in portmoneu traiesc paradoxal, o senzatie de teroare:  sigur nu au sa-mi schimbe la magazinul din colt si ma trimit sa umblu lela, daca ii schimb dupaia ii stric fiindca am prea multi marunti si nu-mi dau seama cum se duc etc. Mi-as dori ca lucrurile sa valoreze o unitate sau multiplu, fara rest. Cat costa o paine? 1 leu. Cat costa 1 kg de rosii? 1, 75. Ne, ne, ne! Nu te intinde! 1 leu sau 2 lei. Iti alegi. Gasesti solutii, il faci pe naiba in 4 da de pretu' intreg nu te atingi!
36. Palarii. Un accesoriu chic, o nota de eleganta sau de umor in tinuta. Ar trebui reevaluate si repuse in uzul curent. Am picat in capcana blugilor si am lasat gol celalt taler al echilibrului in care se purta stofa si o palarie cu boruri  largi. Imi sprijin teoria si pe urmatorul argument: tinuta unui barbat care poarta la costum o palarie, gen Humphrey Bogart... domina incaperea in care intra.
37. Volan pe dreapta la toate masinile din Europa. Daca Mahomed nu vine la munte, merge muntele la Mahomed.
38. Hai sa ne punem nume dupa modelul indienilor: Ochi de Soim, Caprioara iute, Stramba Lemne, Repara Calculatoare. Din nou, o informatia utila de identificare a persoanei cu care ai de-a face. (Numai sa nu-si faca parintii iluzii prea mari legate de odrasla si sa-i zica Bala Zmeilor si el sa iasa neajutorat si slab; soarta ar fi prea cruda)
39. Ce faceau oamenii aia din Vechiul Testament de reuseau sa traiasca atata? Ar trebui sa aflam, ca eu una as gasi ce sa fac 500 de ani pe planeta asta. Totusi, Madonna nu trebuie sa afle de planul nostru. Va dati seama cat ar mai ramane femeia aia in showbiz?! S-ar schimba steaua polara si ea tot pe scena "Like a Virgin".
 40. Dati cai politiei. Intotdeauna mi-am dorit sa vad pe viu cum se prin infractori calare.
 41. Club de gradinarit in fiecare sat. Daca si asa mai exista constructiile  alea comuniste intitulate "Camine culturale" sau chiar  fostele cooperative, se pot infiinta astfel de cluburi in ele unde oamenii sa invete sa-si amenajeze propriul colt balsamic in fata casei. Nu trebuie sa dispara esteticul si grija pentru frumos nici macar la tara.
  42.Ieftiniti fructele confiate. Nu pot altfel sa manac zilnic.
  43. Inventarea unui detector de oameni ciudati. Eu, spre exemplu, cred ca eman un miros specific care ii atrage si fiindca dupa incercarea a numeroase tertipuri si parfumuri nu am reusit sa mi-i scot din cale, mi-as dori sa existe o modalitate ca sa ii evit. Nu de alta, dar deja ajung sa se cunoasca intre ei, si ma simt ca un element fatidic in legarea unor astfel de prietenii.

3 comentarii:

  1. Asta e ultimul comentariu pe acest blog!

    M-am plictisit sa te critic atata.Un citat care te-ar putea ajuta,cel putin pe mine m-a ajutat:
    "A te lupta cu tine insuti e lupta cea mai grea; A te invinge pe tine insuti este biruinta cea mai frumoasa" ( Leibniz G.)

    In urma citirii acestui citat am ajuns sa am vanatai:)) Sa nu-ti imaginezi ca am citit ceva scris de acest filosof german, pur si simplu am vazut citatul undeva si mi-a placut...Acest blog e pentru oameni destepti iar eu nu cred ca fac parte din aceasta categorie.( chiar nu sunt arogant acuma,stiu care e realitatea si nu ma ascund).Sper sa gasesti oameni care sa te inteleaga...eu ma dau batut...Ma intorc la oile mele...

    Non scolae sed vitae discimus!

    RăspundețiȘtergere
  2. Promit ca nu mai fac telefoane cu camera(p.34)..dar poze cu telefonul nu ma dezmint !! :)
    Iar in ceea ce priveste volanul pe dreapta...incearca tu sa schimbi viteza cu mana stanga,sau..orice alceva cu mana stanga si apoi sa vedem dac mai vrei volan pe dreapta

    RăspundețiȘtergere
  3. dar ca sa nu las doar asa..am sa spun ca multe alte ideei pe care le-ai enuntat sunt foarte bune si haioase..iar oamenii din vechiul testament nu traiau mai mult ci doar calculau altfel anii :D ,dar sunt sigura ca stii asta si doar te-ai gandit cum ar fi sa traim mai mult.

    RăspundețiȘtergere