duminică, 12 septembrie 2010

   Sunt o forma de viata greu de intretinut, viata mea e scumpa rau, e complicata si necesita atatea demersuri preparatorii incat numaratul si dozarea timpului mi-au intrat in sange. Trebuie sa am grija sa mananc la anumite ore- pauza de masa sa se suprapuna peste senzatia de foame, sa ma odihnesc, sa fac sport, sa beau minim 2 litri de apa pe zi, sa imi fac treaba, sa ma bucur. M-am gandit ce s-ar intampla daca m-as rataci prin jungla si as ajunge sa supravietuiesc acolo un an. Dupa ce as depasi faza critica de a reusi sa ma pastrez intreaga, nemancata de jivine si muscata de serpi, de a invata cum si cu ce sa m hranesc, cum sa fac focul si cum sa vanez as incepe sa reflectez si sa imi aduc aminte de cum o duceam in civilizatie. Odata ce mediul nu mi-ar mai fi complet ostil, relaxand putin muschii, as avea reactia normala de a constientiza ce mi s-a intamplat. Nu ma refer aici ca mi s-a prabusit avionul si ca trebuie sa gasesc o asezare omeneasca sau ca serpasul era un escroc care m-a furat si m-a lasat sa mor in viscerele lumii, ci m-as gandi ca fix eu Liana din Romania din parintii cutare si cutare, a carei bunici nici unul nu a vazut vreodata marea, a ajuns in anul x al vietii ei sa o traiasca si pe asta. Neam de neamul meu nu ar fi suferit o asa amenintare de pieire, sa  moara din altceva decat boala, batranete sau accident de masina- primele 3 cauze afirmate prin eficienta lor de curatare a oamenilor. Si m-as gandi cum o duceam pana sa mi se fi intrerupt cursul ala firesc, viata aia aidoma stramosilor mei ,care mi-ar fi putut fi prezisa de orice tiganca nevizionara de la colt si as vedea o structura economico-contabila foarte complicata.
  1. Ingrijire corporala: sapun cu ulei de masline, gel de dus hidratant si exfoliant, crema de corp, masca de par, sampon, balsam, spray pentru netezire, demachiant, lotiune tonica, crema astringenta, crema de fata de zi si de noapte, pudra, deodorant, parfum, farduri, periuta si pasta de dinti, apa de gura. Toate aproximativ,  sunt folosite zilnic.
2. Haine: de casa, de facultate, de iesit lejer, de iesit seara, de mers la un eveniment, groase, subtiri, uni, cu imprimeu, utile, inutile, haine pe care am cu ce le asorta si haine care cer alte haine care sa mearga cu ele.
 3. Produse de curatat casa, obiecte casnice( viata fara mixer e gri ca o zi de noiembrie, centrala stricata in toiul iernii -provocare redutabila de a nu plange ca la mormantare ), vecinii, asociatia de proprietari de doi lei a scarii blocului, taxiurile, cafeaua din drum, cafeau de dupa cursuri, biblioteca, cartile, cartile, prietenii apropiati, amicii, cunostintele, imparteala care da tot timpul cu rest, nu se mai gata si prorogheaza existenta, a! am uitat muzica, plimbarea si spectacolele, Linistea, in cele din urma.
In jungla mi-ar  ramane doar Linistea, m-ar durea la 3 metri de dos de cosmetica si pensat, as bate ritmat in lemne si as fi bateristul diletant care sperie papagalii si pasarile paradisului de pe-o creanga cu mine. Casa mea din copac ar intrece orice sentiment de proprietate in pozitia ei centrala din Bildungsroman iar constructia ei m-ar face mai om decat cumpararea unui apartament in centru cu bani cash. N-as avea carti, dar mintea nu mi-ar sta in loc fiindca as deprinde umilinta si curajul.Iar prima iti arata locul pe care te clasezi in lume fara sa fii incetosat de subiectivism iar al doilea te relaxeaza exact cat trebuie ca sa nu faci din lipsa ta de resurse de putere o prapastie. As invata sa fiu diplomata intorcand fortele naturii in favoarea mea, totusi, nu ma gandesc atat de departe incat sa inot cu crocodilii si sa iau masa cu pirania.  Inteligenta s-ar hrani din interpretarea semnelor, din jocul de ofensiva si defensiva la care as fi obligata.
  Cert este ca ar mai ramane foarte putin din cea de acum.
  Dar nu ma deranjeaza ceea ce sunt acum, ba chiar imi convine, civilizatia nu ne-a sclavit prin igiena si moda ci ne-a facut mai atenti.Poate si mai vulnerabili atunci cand a dat societatii gama  variatade forme de taietei. As fi preferat sa ramane la forma standard de sireturi lungi. Fara sa ridic obiectii, remarc doar ca pentru niste rezultate secundare ca si importanta in viata, se depune o cantitate mare de efort iar chestia asta ma plictiseste. Grija la blazare, la dependenta de produse abundente care vizeaza cele mai absurde preferinte; pana la urma e fain sa calatoresti fara bagaj mare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu